Re: [Rendezvény] BattaBattle

#81
Köszönet a kérdésekért és észrevételekért!
koviubi írta:
2019. szept. 21. 13:52
Hey, lenne pár kérdésem a PL alapú sereglista ügyében. Biztos, hogy ez a jó irány, főleg versenykörnyezetben? Az olyan seregek ahol sok felszerelés opció van az egységnek előnyben vannak azokkal szemben ahol mono opció van, ugya PL nem veszi figyelembe a felszerelésbeli különbséget. Pl. thunder hammeres, combi-meltás lord pont annyi PL, mint egy boltpisztolyos, chainsword-os. Miközben pontban 30 különbség van közöttük.
Erre nehéz előre válaszolni. Igazából a verseny után derül ki. Ez a változás mindenkit érint, nem csak egy vagy két sereget, mindenki eszerint építi seregét, így aki ki akarja használni minden lehetőségét megteheti. A lehetőség adott egy szabadabb seregépítésre. Mióta bejött ez a játékforma, folyamatosan kaptuk a kérést, hogy legalább egyszer rendezzünk ilyen jellegű versenyt.

koviubi írta:
2019. szept. 21. 13:52
Második kérdés a PL alapú listákban miként működnek a reserve pontokból hozott egységek, idézett démonok, visszajövő egységek (horror-ok, poxwalkerek, stb.)?
Köszönet az észrevételért, ez valóban lemaradt az általános ismertetőről (de most már benne van). Ugyanúgy működik majd, mint Matched Play esetében, csak itt PL-t fizet a játékos a Reinforcement-ért nem pontértékét az egységnek amit majd be akar hozni. Magyarán nincs végtelenített, ingyen erősítés senkinek.
A Sustained Assault küldetés szabály által visszatérő egységekért természetesen nem kell külön PL mennyiséget félretenni.

koviubi írta:
2019. szept. 21. 13:52
Harmadik kérdés, a reserve szabályt kötelező használni, hogy csak 3+ on tud bejönni az egység és akkor bejöhetnek-e az első körben is vagy használni kell a standard versenyszabályt, hogy csak 2. körtől lehet bejönni tartalékból és ilyenkor lehet-e használni az egység saját szabályát. (ugye mikor ezt a szabályt írták az alapkönyvben, még nem volt csak 2. körtől lehet bejönni módosított szabály).
A Reserve szabályt úgy kell használni ahogyan azt a szabálykönyv leírja a 194. oldalon a Narrative Play Mission Rules részlegben.
A második kör mozgási fázisának végén lehet először dobni a tartalékokra (kivéve ha van olyan egységed amelyik külön szabállyal rendelkezik, ami megengedi hogy első körben vagy mozgási fázis vége előtt jöhessen, azok a szabályok élnek, de nem mentesítik az egységet a dobás alól). Ez a szabály létezik mióta a 8. kiadás megjelent.

A második körtől beérkezés dolognál nem arra gondolsz, hogy a Matched Play csatákban (ahol Tactical Reserves van) az első körben már kizárólag csak a saját felállási zónába lehet érkezni és második körtől bárhová máshova? Ez itt nem játszik mert nem Tactical Reserves szabály van a csatákban, hanem Reserves és ez a spéci kikötés kimondottan Tactical Reserves-re vonatkozik.

koviubi írta:
2019. szept. 21. 13:52
A tereptárgyak mennyire fogják blokkolni a LOS-t? Lesznek az asztalon olyan tereptárgyak ami mögött mondjuk egy knight is elbújhat (ITC standard terep)? Ez fontos amiatt, hogy érdemes-e assault sereget hozni vagy mehet full tau, hiszen nem lehet hova elbújni (a tartalékból jönni meg ugye rizikós, mert lehet csak játék végére érnek be ha mindig dobni kell). Értem, hogy első körben -1 hit van alapvetően, de ezt legtöbb shooter lista könnyedén kivédi.
Nem tudom megmondani előre melyik és milyen tereptárgyak lesznek felrakva az asztalokra. Volt már olyan LoS blokkoló terep ami kitakart egy egész Knight-ot is, de általában ekkora böhöm tereptárgy nem kerül fel az asztalokra.

koviubi írta:
2019. szept. 21. 13:52
Miért a kevesebb PL csapat kezdi a felpakolást ha a kezdődobáshoz végül nem kapnak semmi bónuszt (ugye alapvetően aki előbb befejezi a felpakolást az kapna +1-et, de itt ilyen nincs leírva)? Így azok vannak büntetve akiknek alapvetően gyengébb a serege (PL alapján).
A gyengébb mindig hátrányban van mindenhol a harcokban, ez jelenik meg itt is. Ez lenne egyébként a harmadik alkalom a BB során, hogy ezt a felpakolási és kezdési metódust alkalmazzuk. A kiírásban lévő szabályt frissítettem, most már kockadobás dönt.

Kezdés kapcsán említett szabály kimondottan Matched Play csatáknál lévő szabály (bár küldetése válogatja jelen van vagy sem, az updated mission-ökben igen), nincs ilyen Open Play és Narrative Play esetében. Gyors felpakolásért nem jár kezdés bónusz tehát.



Más:
Szolgálati közlemény következik.
A Szeptember 14-én megjelent 2 új SM Supplement, a Raven Guard és az Iron Hands használhatóak lesznek a versenyen, de amik ezek után jönnek ki azok már nem! Azaz az új SM kódex mellett, az Ultramarines, White Scars, Iron Hands és a Raven Guard Supplementek lesznek használhatóak SM átékosok által. A most megjelenő Salamanders és Imperial Fists Supplementek nem hozhatóak a versenyen.
A hozzászólást 2019 alkalommal szerkesztették, utoljára SaGa Jr 4-kor.

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#83
Halihó, lenne egy kérdésem:

Második-harmadik küldetésben mit jelent, hogy egy játékos teljes seregét megsemmisítjük?
A sustained assult szabályok miatt visszajönnek az egységek és a hirtelen halál szabály (ha nincs figurád az asztalon, akkor vesztettél) emlékeim szerint csak matched play szabály. Jelen változatában tehát a védő nem igazán tudja a megsemmisítésért pontot írni.
Ha úgy értelmezzük, hogy megsemmisített a csapat, ha bármelyik forduló végén nincs egysége a pályán (hasonlóan a matched play szabályhoz) akkor a reserve-ben maradt és sustained assult miatt újra hozható egységei is kiesnek a játékból (mintha matched play vonatkozó szabálya érvényben lenne), vagy ugyanúgy jönnek csak a pontot írja a másik oldal?
Flyerek beleszámítanak, vagy matched play szabályaihoz hasonlóan nem vehetők figyelembe? Ha nem számítanak bele akkor ha nincs más egység, akkor le is kell venni őket (ez egyszemélyes matched play-ben nem merül fel mert vége a játéknak, de itt a pár másik tagja folytathatja játékot), vagy fennmaradhatnak?

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#84
Hali!

Sustained Assault nem garancia az egységek visszatérésére. Kocka fog dönteni a dologról, nem szabad túlságosan bízni benne, mert tuti cserbenhagy.

Ha nincs egység az ellenfél körének végén a pályán az adott támadó játékostól és tartaléka sincs már, akkor már nem lesz következő köre annak a játékosnak, vesztett, a serege elpusztultnak számít.

Amíg viszont akár csak 1 egysége is a pályán van a seregéből és/vagy van tartalékban dekkoló egysége ami be is érkezik a következő körében, addig van reménye visszahozni a többieket (ha a RNG is úgy akarja). Magyarán ha van kint tartaléka akkor még játékban marad addig míg a tartalék dobását meg nem teszi. Ha nem sikerül a tartalék dobás és minden más egység is elpusztult, akkor nem lesz dobási lehetősége a játékosnak sustained assault-ra, hogy ezáltal megpróbáljon visszahozni már elpusztított egységeket a játékba.

Flyerek is egységek, amíg egy is bent van játékban addig a többi kinyírt egységnek van reménye a visszatérésre a játékosánál. Mindenben aktív részesei ők is a harcnak, szóval csak attól mert kilövik a földi egységeket ők még vígan elvannak a fellegekben és tudnak akciózni (illetve játékban tartani a játékosukat és seregét).