Erre nehéz előre válaszolni. Igazából a verseny után derül ki. Ez a változás mindenkit érint, nem csak egy vagy két sereget, mindenki eszerint építi seregét, így aki ki akarja használni minden lehetőségét megteheti. A lehetőség adott egy szabadabb seregépítésre. Mióta bejött ez a játékforma, folyamatosan kaptuk a kérést, hogy legalább egyszer rendezzünk ilyen jellegű versenyt.koviubi írta: ↑2019. szept. 21. 13:52Hey, lenne pár kérdésem a PL alapú sereglista ügyében. Biztos, hogy ez a jó irány, főleg versenykörnyezetben? Az olyan seregek ahol sok felszerelés opció van az egységnek előnyben vannak azokkal szemben ahol mono opció van, ugya PL nem veszi figyelembe a felszerelésbeli különbséget. Pl. thunder hammeres, combi-meltás lord pont annyi PL, mint egy boltpisztolyos, chainsword-os. Miközben pontban 30 különbség van közöttük.
Köszönet az észrevételért, ez valóban lemaradt az általános ismertetőről (de most már benne van). Ugyanúgy működik majd, mint Matched Play esetében, csak itt PL-t fizet a játékos a Reinforcement-ért nem pontértékét az egységnek amit majd be akar hozni. Magyarán nincs végtelenített, ingyen erősítés senkinek.
A Sustained Assault küldetés szabály által visszatérő egységekért természetesen nem kell külön PL mennyiséget félretenni.
A Reserve szabályt úgy kell használni ahogyan azt a szabálykönyv leírja a 194. oldalon a Narrative Play Mission Rules részlegben.koviubi írta: ↑2019. szept. 21. 13:52Harmadik kérdés, a reserve szabályt kötelező használni, hogy csak 3+ on tud bejönni az egység és akkor bejöhetnek-e az első körben is vagy használni kell a standard versenyszabályt, hogy csak 2. körtől lehet bejönni tartalékból és ilyenkor lehet-e használni az egység saját szabályát. (ugye mikor ezt a szabályt írták az alapkönyvben, még nem volt csak 2. körtől lehet bejönni módosított szabály).
A második kör mozgási fázisának végén lehet először dobni a tartalékokra (kivéve ha van olyan egységed amelyik külön szabállyal rendelkezik, ami megengedi hogy első körben vagy mozgási fázis vége előtt jöhessen, azok a szabályok élnek, de nem mentesítik az egységet a dobás alól). Ez a szabály létezik mióta a 8. kiadás megjelent.
A második körtől beérkezés dolognál nem arra gondolsz, hogy a Matched Play csatákban (ahol Tactical Reserves van) az első körben már kizárólag csak a saját felállási zónába lehet érkezni és második körtől bárhová máshova? Ez itt nem játszik mert nem Tactical Reserves szabály van a csatákban, hanem Reserves és ez a spéci kikötés kimondottan Tactical Reserves-re vonatkozik.
Nem tudom megmondani előre melyik és milyen tereptárgyak lesznek felrakva az asztalokra. Volt már olyan LoS blokkoló terep ami kitakart egy egész Knight-ot is, de általában ekkora böhöm tereptárgy nem kerül fel az asztalokra.koviubi írta: ↑2019. szept. 21. 13:52A tereptárgyak mennyire fogják blokkolni a LOS-t? Lesznek az asztalon olyan tereptárgyak ami mögött mondjuk egy knight is elbújhat (ITC standard terep)? Ez fontos amiatt, hogy érdemes-e assault sereget hozni vagy mehet full tau, hiszen nem lehet hova elbújni (a tartalékból jönni meg ugye rizikós, mert lehet csak játék végére érnek be ha mindig dobni kell). Értem, hogy első körben -1 hit van alapvetően, de ezt legtöbb shooter lista könnyedén kivédi.
A gyengébb mindig hátrányban van mindenhol a harcokban, ez jelenik meg itt is. Ez lenne egyébként a harmadik alkalom a BB során, hogy ezt a felpakolási és kezdési metódust alkalmazzuk. A kiírásban lévő szabályt frissítettem, most már kockadobás dönt.koviubi írta: ↑2019. szept. 21. 13:52Miért a kevesebb PL csapat kezdi a felpakolást ha a kezdődobáshoz végül nem kapnak semmi bónuszt (ugye alapvetően aki előbb befejezi a felpakolást az kapna +1-et, de itt ilyen nincs leírva)? Így azok vannak büntetve akiknek alapvetően gyengébb a serege (PL alapján).
Kezdés kapcsán említett szabály kimondottan Matched Play csatáknál lévő szabály (bár küldetése válogatja jelen van vagy sem, az updated mission-ökben igen), nincs ilyen Open Play és Narrative Play esetében. Gyors felpakolásért nem jár kezdés bónusz tehát.
Más:
Szolgálati közlemény következik.
A Szeptember 14-én megjelent 2 új SM Supplement, a Raven Guard és az Iron Hands használhatóak lesznek a versenyen, de amik ezek után jönnek ki azok már nem! Azaz az új SM kódex mellett, az Ultramarines, White Scars, Iron Hands és a Raven Guard Supplementek lesznek használhatóak SM átékosok által. A most megjelenő Salamanders és Imperial Fists Supplementek nem hozhatóak a versenyen.