Re: [Rendezvény] BattaBattle

#31
SaGa Jr írta:
2018. szept. 9. 12:59
ThomasVonCarstein:
Nem látom mi generálná itt a vitát.
Semmit nem befolyásol, hogy licitálsz vagy titkolózva papírra írod fel az elköltendő pontjaidat. Ugyanis ez az egész előbb kerül bemutatásra/bemondásra (hogy mennyi pontot akarsz a kezdésed biztosítására beáldozni) és csak ezt követi a dobások megtörténte, ami kiadja az értéket a kezdés meghatározására.

Ráadásul mindez opcionális, ha nem akarsz ezzel foglalkozni akkor nem költesz egyáltalán pontokat és csak a csapat dobásainak összege lesz használva. Ha az ellenfeled akarja használni, hát tegye, annyival kevesebb CP-t tud majd elkölteni a csata során.
Ez mindössze egy lehetőség arra, hogy ha valaki ismeri a saját kockajárását és nem meri erre bízni a kezdést, akkor beáldozhat tetszőleges mennyiségű CP-t a saját pool-jából, hogy megnövelje a csapata kezdéshez jutásának esélyét.
Ez azt jelenti, hogy a 20+ cp-s IG sereg minden meccsen kezdeni fog, jól olvasom? Biztos, hogy a 40k alapvetően legerősebb seregének (a 8. kiadás mostani verseny meta alapján) minden meccsen még a kezdést is oda akarjátok adni?
Szóval ha én úgy döntök, hogy nem akarom használni ezt a licitálást, az ellenfél attól még csinálhatja, nem arról van szó, hogy ha nem egyezek bele akkor egyik oldal se használhatja?

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#33
serrath:
Nem én vagyok a kérdésben illetékes elvtárs, de értesítettem őt (FeKKa), így hamarosan felveszi veled a kapcsolatot.

koviubi:
Teljesen tóban lenni csak feladatvégzés miatt kell. Pofozkodásnál nem probléma ha nincs benne mindenki egy egységből. Ez nem befolyásolja a berohamozhatóságot és a közelharci adok-kapok menetét (ámbátor a teljesen lemerült egység tagjai az első küldetésben plusz támadásokat kapnak). Szóval mehet a bunyó abban az esetben is, ha a támadónak nem fér be minden figurája amikor betámadja a pancsolókat.

Merülő egységek távolsági támadásokkal (így az említett Smite-al sem) nem támadhatóak egyáltalán. Akkor sem ha ők a legközelebbi egység és emiatt rájuk kéne kidolgozni a hatást. De ez csak akkor igaz ha a kérdéses egység minden tagja lemerült. Elég egynek nem teljesen bent lenni és máris oda a védelem.
A harmadik küldetésben kezelendőek csak úgy, mint ha nem lennének az asztalon az ilyen jellegű hatásokat tekintve. Az elsőben ott vannak, csak nem lehetnek alanyai a távolsági támadásoknak, tehát a Smite számára ők a legközelebbi látható célpontok akkor is, ha egyébként nem lehet rájuk kidolgozni a támadást.

A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint (40K errata, Big FAQ, Beta Rules pdf) egy Karakter modell csak abban az esetben válaszható ki célpontnak, amennyiben 10 sebponttal vagy többel rendelkezik, avagy ha ő a legközelebbi egység a támadóhoz.
Amennyiben van közelebb másik egység, mindegy, hogy az látható vagy sem, érvényes célpont vagy sem, elég csak ott lennie, akkor nem vehető célba karakter modell speciális, ezt megengedő szabály nélkül (amire példa a sniper puskák szabálya).

Első küldetésben a lemerült egység látható, csak nem támadható. Azaz a karakter saját szabálya miatt, mivel van közelebbi látható célpont, így ő nem lehet a támadás alanya (nem ő a legközelebbi célpont, mert van másik látható cél, amin az sem változtat, hogy egyébként ők nem támadhatóak).

A harmadik küldetésben a Smite tulajdonképpen "átugorja" (lemerült egység nem lehet alanya/nem érvényes célpontja távolsági támadásoknak, pszí, parancs, strategem hatásoknak) a lemerült egységet, így a mögöttük lévő karakter megszívja (már ha továbbra is ő marad a legközelebbi ellenséges egység a pszíker számára aki a Smite-ot aktiválja).

Nem volt arról szó, hogy ha az egyik fél nem akarja, akkor senki sem használhatja a CP beáldozást. Alapvetően két-két kocka összesített értéke (amit a csapatok tagjai dobnak) lesz összevetve, amit a dobás megtörténte előtt, módosítókkal feljebb tornászhatnak a játékosok ha akarnak erre CP-t áldozni. Ez a CP elköltés nem kötelező. Ugyanakkor attól, mert az egyik fél nem akar költeni, még a másiktól fél játékosaitól nem lesz elvéve ennek a lehetősége.

CP-ből így is lesz bőven mindenkinek, mert 2 külön sereg lesz egy oldalon, ami alapból 3+3 CP-t (seregenként 3) ad és majd csak ehhez jönnek aztán hozzá a 3 detachment adta extra pontok. 16+ CP-t könnyedén összehozhatnak a csapatok, mert 2018 pontba belefér kényelmesen 2 Battalion meg még valami más (vagy 3 Battalion), amivel már 16-21 CP-t tudhat magáénak egy csapat (Battalion kiállítása meg letudható olcsón nem csak IG által, de más sereg részéről is). Vagy kihozható a verseny metás felállásokat használva 23 Cp-s összeállítás is (Battalion + Brigade + Super-Heavy Auxiliary detachment kombó). 16-21 vs 23 meg nem akkora eltérés, hogy garantálja a mindig kezdést a rettegett IG Battalion felállást erőltető, BA és Knight felállású összeállításnak. Mondjuk egy Knight orientált csapat kétségtelenül hátrányba kerülhet CP téren, de még ők is ki tudnak rakni minimum 12 CP-s felállást (2 Super-Heavy Detachment) ha nem hoznak csak 2 detachmentet, ami csak Knight egységeket tartalmaz. De elég valahogy beszorítaniuk egy Battalion-t (ami nem egy drága dolog 3 minimál troop-al és 2 olcsó HQ-val) és máris felugrik a CP mennyiségük 17-re.

Ugyan egy kicsit OFF, de a jelenlegi verseny metában sem a CP bánya részleg az, ami a feladatokat teljesíti. Ők azért vannak, hogy a tényleges gyilkolást és feladatvégzést produkáló elitnek (annak a 3-4 modellnek, ideértve a BA kapitányokat, a Knight-ot meg Straken-t) elterelést és CP túltengést biztosítsanak (nem a 60 darab lasgun-os alap IG baka, meg a 9 mortar fogja letakarítani az ellenfelet, ahogy a multilézeres scout sentinelek sem azok a gyilkos rettenetek :) ).
Nálunk a helyzet, az egyedi feladatok miatt, jóval inkább dolgozik ellenük, mint értük.

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#34
Pici OFF
Kicsit nem vagyok azt elszabadul a pokol😎
Előjön lassan a rideg énem
Van feladat ez igy volt eddig is !!!

Ezek jo előre le lettek kőzőlve👍

Ha jok ha rosszak ezt főztűk nem tehetünk mindenki kedvére...és mindenkire vagyos a résztvevő játékosokra van bizva hogy hogy oldják meg....ha te akkarsz lenni a legnagyobb király küldetés specifikusan épited meg a sereged ha csak duhajkodni akkarsz 3knightal azt is megteheted de akkor nincs pittyogás hogy nagy a talp nem teljesithető...ez az igy jártál kategoria🤣😜🤣én is biztos lehetsz benne hogy hozznám a FellBlademet ami egyáltalán nem jo semmelyik küldire de nagyon szép model és megkeseriteném vele játékos társaim életét...tudatába lennék hogy nyista helyezés de legalább jol elvagyok😎

Innék sört és jol érezném magam a hobbytársak között..,

Puszipacsi

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#36
Én örülnék neki ha ez a CP kezdős dolog le lenne tisztázva. Mert nem mindegy, hogy milyen módszert használ az ember. A licitálgatóssal az a baj, hogy hátrányba kerül az akinek kevesebb van míg a másik megoldásnál legalább bevállalósnak kell lenni hiszen ha biztosra akar menni akkor legalább annyit fel kell tennie mint az ellenfelének de inkább többet ami nagy CP kiesés nekik. De őszintén az egész borzasztóan unfair csak, hogy egy példával éljek. 3 Battalion és minden kritériummal kihozható 25 cp. A dobásnál legjobb esetben egy csapat 12 tud dobni. Tehát ha valaki biztosra akar menni csak felrak 20 Cp-t még 5 marad is nekik. Ami egy IG-nek nem nagy veszteség azért cserébe, hogy első körben levegyen 500-600 vagy ne adj isten annál is több pontot az ellenféltől. Onnan pedig már piszok nehéz visszahozni egy játékot.

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#37
Na szoval...fogunk ezen pontositani..amugy is szeretem volna ,hogy a három küldiből egyeben ne kezdhesen a csapat...tehát mindenki max 2öt kezdhet és egyet automatikusan veszti....de erre még rendszert hegesztünk...

A lcitálgatást szerintem elfogjuk vetni csak megrágjuk a gépezet fogaskerekei személyébe..

Vagy akkár azt is mondhatnám hogy a kezdés témája az összesorsolás és asztal választás a versenyen lesz “meglepiként “tisztázva...és még a SZ.ROMEDVÉRŐL nem is eset szo😵😁

Re: [Rendezvény] BattaBattle

#40
Kezdés szabályából törölve lett a CP felhasználási módozat (a versenyszabályokat tartalmazó dokumentumból is el lett távolítva, így már csak a kockadobásos metódus maradt benne). Nem kell emiatt tovább aggódni.

Versenyhangulat megalapozásának (vagy a Cp-s szabályozási próbálkozás ébresztette borzadály hullámok lenyugtatása) végett íme egy kis BB alapozó videócska (hangot tessék bekapcsolni):


gery666:
3 battalionnal hogy sikerült kihozni 25 CP-t? 1 battalion ad 5-öt. 3-ból jön 15 pont, míg ehhez hozzájön játékosonként 3-3, ami összesen 6 ebből a forrásból. A maradék 4 pont miből jön?

ThomasVonCarstein:
Nincs tiltva unique karakterek hozatala. Sőt semmilyen egység hozatala nem tiltott a versenyen aminek vannak aktuális szabályai. Aki akar hozhat akár fortification-öket is ha az a vágya.
Amíg a neves karakterből nem egyazon seregben van 2, addig nem probléma, mert ugye az egyediség az army-ra vonatkozik, tehát 1 army-ban nem lehet 2 ugyanolyan egyedi modellből, de itt 2 army lesz egy csapatban. Tehát legyen bármilyen hülye szituáció is, két játékos két saját seregében lehet két egyforma nevesített karakter.
A hozzászólást 2018 alkalommal szerkesztették, utoljára SaGa Jr 3-kor.
cron