Oldal: 1 / 1

(Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. szept. 7. 19:32
Szerző: Fattyú
HTC 2018
avagy Hungarian Team Championship
The 9th Age csapatverseny

Általános információk
Tervezet: 1 napos, 3 fordulós, 5 fős csapatverseny a rajongói 9. kiadás alapján
Szabályrendszer: The 9th Age 2nd Edition, beta version 0.204.2©
Seregek pontszáma: 4500 pont
A minimum nevezési létszám 6 csapat, azaz 30 fő, a maximum pedig 10 csapat, azaz 50 fő.
Ha a minimum nem jön össze 3 fős csapatverseny vagy egyéni verseny lesz felajánlva.
Jelentkezési határidő: 2018. Október 28. VASÁRNAP ÉJFÉL!
A verseny időpontja: 2018. November 17. szombat 08:30-19:00.
A verseny helyszíne: Szervezés folyamatban, Székesfehérváron vagy közelében.
A nevezési díj: Helyszín függő 😊
Díjazás: Vándorkupa az első helyezettnek
A bírói feladatokat Kállai Roland (CSV) fogja ellátni.
Nevezés: Nevezni az fpszabolcs[kukac]gmail.com e-mail címen lehet.
A nevezésben a következő adatok kell szerepeljenek (CSAPATOK JELENTKEZÉSÉT
VÁRJUK ÉS CSAK A CSAPATKAPITÁNY ÍRHAT E-MAILT!):
- a Csapatkapitány és a játékosok nevei, becenevei, seregtípusai és a CSK e-mail címe
- a csapat összes tagjának sereglistája az itt látható formátumszerint :https://drive.google.com/file/d/0B-5_3S ... c1UDQ/view (Word
kompatibilis dokumentum vagy PDF formátumban)

Időbeosztás
Minden csatára 2 óra 45 perc áll rendelkezésre.
A tervezett időbeosztás a következő:
 08:00 – A rendezvény megnyitja kapuit
 08:30 – 08:45 - Első forduló párosítása
 08:45 – 11:30 – Első forduló
 11:30 – 12:00 - Ebédszünet
 12:00 – 12:15 – Második forduló párosítása
 12:15 – 15:00 – Második forduló
 15:00 – 15:15 – Uzsonnaidő
 15:15 – 15:30 – Harmadik forduló párosítása
 15:30 – 18:15 – Harmadik forduló
 18:30 - Eredményhirdetés

A csapatverseny különleges szabályai
Csapat összeállítás, csapatkapitány feladatai:
- Minden csapat 5 főből áll
- Minden csapatban egy sereg csak egyszer szerepelhet.
- A verseny nyílt listás. Minden csapat sereglistái közzé lesznek téve a verseny előtt körülbelül
bő két héttel.
- Minden csapat köteles választani egy csapatkapitányt (aki természetesen játszik a csapatban)

Csapatkapitány feladatai:
- A csapat összeállítása, a csapat sereglistáinak az ellenőrzése és elküldése a megfelelő
formátumban és időben a szervezőknek.
- A fórumtéma folyamatos nyomon követése és az esetleges változások kommunikálása a
csapattagok felé.
- A csapat eredményeinek korrekt vezetése egy előre kiadott összesítő lapon.
- Ha vitás kérdés merül fel játék közben első lépésben a saját csapatok kapitányaitól kell
segítséget kérni az ügy rendezéséhez, ha ez nem sikeres, akkor lehet a bíróhoz fordulni.

Érvénytelen sereglisták:
- Ha valaki érvénytelen sereglistát ad le a határidő lejártáig, akkor a szervezők azt a legjobb
tudásuk szerint és a legkisebb változtatásokkal kijavítják. Ilyenkor reklamációnak helye nincs.

Párosítás:
A párok kialakítására 15 perc lesz. Ha 15 perc alatt nem sikerül kialakítani a párokat a maradék
véletlenszerűen lesz összesorsolva. Erre a seregeknek jelképező kis kártyákat biztosítunk,
melyek használata nem kötelező, de javasolt.
1. (1. és 2. pár összesorsolása)
Mindkét csapat kirak egy sereget.
Mindkét csapat az ellenfél felajánlott seregére kitesz 2 saját sereget.
Mindkét csapat a felajánlott 2 seregből kiválasztja az ellenfelét.
2. (3. és 4. pár összesorsolása)
Mindkét csapat kirak egy sereget.
Mindkét csapat az ellenfél felajánlott seregére kitesz 2 saját sereget.
Mindkét csapat a felajánlott 2 seregből kiválasztja az ellenfelét.
3. Az 5. pár mindig a fennmaradó 2 sereg lesz.
A párok összesorsolása után minden párhoz véletlenszerűen hozzá lesz rendelve egy előre
meghatározott asztal. Ennek a megkönnyítésére szintén lehet kártyákat használni.
Sereg összeállítási szabályok
A rajongók által készített 9. kiadás aktuális sereglistái,
az alapszabálykönyv 15-18. oldala alapján.

Minden letölthető innen! https://www.the-ninth-age.com/index.php?beta-page/

A versenyen szükséged lesz...
 A seregedet alkotó modellekre,
 Hüvelykes beosztású mércére, hatoldalú kockákra, sablonokra, jelzőkre,
 Bármilyen általad használt szabály nyomtatott vagy elektronikus formában
megjeleníthető változatára (leggyakrabban a Seregkönyvedre),
 Lehetőleg egy 9. kiadású szabálykönyvre, de ilyet biztosítunk a helyszínen.
Festettségi követelmények
 Minden modell összerakott kell legyen.
 Minden modell meg kell feleljen az ALAK (Amit Látsz Azt Kapod → WYSIWYG)
szabálynak, így a felszerelésük meg kell egyezzen a sereglistában foglaltakkal, ám egyegy
egységben ezt csak az első két sorban (az egység minimum létszámának megfelelő
számú modellen) kell megjeleníteni.
 A konverziókat vagy „egység-kitöltőket” (ún. Unit Filler) örömmel látjuk és díjazni
fogjuk.

Fordulók
A verseny három fordulóból fog állni. Az első fordulóban véletlenszerűen sorsoljuk össze a
csapatokat, akik azon belül a már ismertetett szabályok szerint párosítják össze a játékosaikat.
Ez után mindig az aktuális első-második, harmadik-negyedik fog csatázni egymással.

Asztalok:
5 féle asztalon történik a játék. Minden asztalhoz csatolva lesz egy a tereptárgyak
elhelyezkedését jelképező kis ábra, mely a hivatalos ajánlás 1-5 ig számú asztala lesz. Minden
meccs elején a játékosok kötelesek leellenőrizni a tereptárgyak helyzetét és esetleg korrigálni
az eltéréseket.

Időkorlát:
Az idő szűkössége miatt a 2 és ¾ órás határidőket szigorúan be fogjuk tartatni. 15 perccel az
idő lejárta előtt új kört már biztos nem szabad kezdeni. A szervezők ebben a játékosok
segítségét kérik.

Küldetések
A verseny három fordulóból áll, melyekben minden csapat azonos, de fordulónként különböző
küldetést kell lejátsszon.
Első forduló: Nyíltszíni Összecsapás (Frontline Clash deployment (20. oldal), a Zászlók
megszerzése! másodlagos küldetéssel (Capture the Flags Secondary Objective > 22. oldal)

Második forduló: Hajnali rajtaütés (Dawn Assault (21. oldal), az Áttörés! másodlagos
küldetéssel (Breakthrough Secondary Objective > 22. oldal)

Harmadik forduló: Oldalba Támadás (Refused Flank deployment (21. oldal), a Terület
tartása másodlagos küldetéssel (Hold the Ground Secondary Objective > 22. oldal)

Pontszámítás
Minden játék után a versenyzők kiszámolják Győzelmi Pontjaikat az Alapszabálykönyv 68-69.
oldalán leírtak szerint. A szerzett Győzelmi Pontokat és azok különbségét is fel kell jegyezni.
Mindhárom fordulóban, az alábbi 20-0-ás Verseny Pontozó rendszert használjuk (69. oldalról):
GYŐZELMI PONT KÜLÖNBSÉG VERSENY PONT, A GYŐZTES JAVÁRA
0 – 225 10 - 10
226 – 450 11 – 9
451 - 900 12 – 8
901 - 1350 13 – 7
1351 – 1800 14 – 6
1801 - 2250 15 – 5
2251 - 3150 16 – 4
3151 – től felfelé 17 – 3

Megnyerni a Másodlagos Küldetést + 3
Elveszteni a Másodlagos Küldetést - 3

A Verseny Pontokat összeadva kiszámolásra kerül a csapatok Verseny Pontja, mely így
maximum 5*20 = 100 lehet fordulónként.
Ezt felülírva a HTC-n egy csapat maximum 70-30 arányú győzelmet érhet el, hogy esélyt
adjunk az izgalmasabb versengésre.
Az első forduló után így kialakult Verseny Pontok sorrendisége alapján történik svájci rendszer
szerint a második forduló csapatpárosítása és így lesz ez a harmadik fordulóban is.
A játékszabályoktól eltérő különlegességek
Játék közben elvárt és javasolt normák
- Mindenki köteles sereglistát hozni, érthető nyomtatott formátumban, amit vitás helyzetekben
és pontszámolásnál köteles az ellenfelének megmutatni. Amelyik csapatnak a tagja sereglista
nélkül játszik, az a csapat -10 VP büntetést kap a verseny végén.
- A kockadobásoknál előre be kell jelenteni hány kockával dobunk és milyen célszámra. Meg
kell várni, amíg az ellenfél leellenőrzi a dobások értékét. Ne vegyük fel túl hamar a kockákat a
félreértések elkerülése végett!
- Roham mozgásnál előre beszéljük meg az ellenféllel, hogy esetlegesen elfér-e az egység és
egyezzünk meg a szükséges dobás célszámában is. Ne a roham kidolgozása közben legyen
utólagos veszekedés fél hüvelykeken.

Díjazás
Az 1. helyezett csapat viheti a vándorkupát egy évre, érmeket és ajándékokat kap
Az 2. és 3. helyezett csapat oklevelet kap
A díjakat a Főnixcsarnok (http://fonixcsarnok.eu/) ajánlotta fel.
Az előzőek mellett a következő díjakat, okleveleket fogjuk kiosztani:
A legszebben festett sereg tulajdonosa festékekkel gazdagodik majd.
Az egyéniben első illetve utolsó helyezetteket különböző felajánlásokkal lepjük meg.
A legsportszerűbb versenyző díját is kiosztjuk majd.

Köszönetnyilvánítás
A rendezvény az Alba Régia Hadijáték klub ötletéből valósul meg.
A teljesség igénye nélkül az eddigi és ez utáni segítségét köszönjük a következőknek:
Kiss Gergely (Emerald): Az előző évek szervező munkája, dokumentációk
Kállai Roland (Csillagvadász) és a Főnixcsarnok csapata: szervezés, tereptárgyak,
Tilinger Ádám (Pembroke): címer-logó terv és kivitelezés.
Mindenkit szeretettel várunk a rendezvényre!

Re: (Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. szept. 7. 19:55
Szerző: ilac
Hip-hip-hurrá!!!
Viszont.... az o.k., hog nincs meg a végeleges helyszín, de tippre a város már adott. (Én Székesfehérvárra tippelek.)
Ezzel esetleg még ki lehetne egészíteni a kiírást. (pl.: helyszín: valahol Fehérváron, vagy attól max. 10 km-re stb.)

Re: (Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. szept. 8. 2:50
Szerző: Fattyú
Done.

Re: (Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. okt. 28. 20:31
Szerző: Fattyú
A helyszín:
Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola
Székesfehérvár Balatoni út 143
Nevezési díj: 9000 HUF

Re: (Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. nov. 1. 17:59
Szerző: ilac
Meg tudjátok írni, hogy mikor lehet megtudni a csapatok összetételét és sereglistáit?
Köszi. :D

Re: (Rendezvény) Hungarian Team Championship - 9th Age csapatverseny

Elküldve: 2018. nov. 1. 21:54
Szerző: Fattyú
Azt írta valamelyik srác hogy remélhetőleg jövő héten. hat csapat lesz.