Re: Imperial Guard

#23
machine1919 írta:
2018. júl. 13. 10:05
Sziasztok!

Az olyan regimentek, mint az Armageddon Ork Hunters, amiknek nincs saját Regomental Order és Regimental Doctrine, azok egyszerűen nem kapnak, vagy választanak egyet a többiekéből?
Lehet egyet választani nekik, olyat ami a legjobban megy a taktikáikhoz. Én például a Catachan-it választanám a helyedben.
„Mortrem noxius immundo, quod proditores!”
(Halál a bűnösökre, a tisztátlanokra és árulókra!) http://stygius.blog.hu

Re: Imperial Guard

#25
Üdv

Az első kérdés CADIA- RA volt feltéve.
Írnék pár tapasztalatot, aztán majd jól megkritizáljátok

Én elég vegyes sereget rakok össze mostanában.
Kérdéses, hogy jó-e ---- de vannak tapasztalatok.

Az első alap, hogy elég erős a tűzereje a tankoknak most a Tanko Order-el és egyebekkel, Cadia parancs és doktrina.
Nem mozog 1es lövést újradobja, torony duplán lő, a lövés számát újradob. stb.
De meg kell védeni őket. Én erre elég sokat költök

Sereg alap egy erőtér generátor. 5+ Invu a tankoknak
Ez jó kérdés hogy 1500 vagy 2000 pontból ér-e 190- et de matematikailag sok sebet felfoghat.

3 Troop
2 sima squad lézerágyúval
1 conscript, a tömeg sereg ellen és felfogni az esetleges rohamozó, vagy tartalékos egységeket. Működni szokott 30 fővel a
tankok körül egy elég nagy zónát lehet védeni

Pask minden fegyverrel pazmával és Gatling-al
Pask fegyvere jó kérdés , de mivel első körben kell a smok+ lövés parancs, és jobb ha nem a D6-ot lövő tornyot választom.
Sokszor ki tud jönni a 40 lövés a gattlingal ami egy két kombóval szépen visz mindent. Hiába a 3+ invu ha -20-30 sebre kell dobni.

Tank parancsnok mint a Pask csak full plazma, Caia paranccsal torony d6 újradobva.

Battle tank hátul 1 vagy 2 ők torony parancsot kapnak, más fegyver csak az alap hátulról csipegetnek.

És a buffok.
Sima commander aki 2 paranccsal a troopoknak dobatja újra a rontott lövést.
Commissar a conscriptek mögött . a 30 pontot visszahozza az a morálnövelés amit okoz
2 Astropata a két védő pszít nyomják Pask-ra és a Tank commanderre.
Egyik viszi a zászlót is.

És szintén nagyon kérdéses 3 DB Vindikar Assasin.
A seregeket legtöbbször karakterek erősítik. Azok kilövése, vagy a kilövéssel fenyegetése is már sokat segíthet.
Jó kérdés ér-e ez 210 pontot ,de nem egy fejlövés volt már . (1 lövés -- 1 Necron lord)
Lehet,hogy 2 Vindikar és egy Eversor lesz a jó.

A játék elején a legerősebb egységet kinevezem célpontnak ellene a Commander 6" körzetébe újradobva a rontott sebzés.
Worlord Trait.

1 kör zászól aktivál, ( minden 12" belüli egység az 1 rontott lövést és sebzést újra dobja) ha kell mozognak a tankok.
Pszível bevédeni a tankokat, ha kell pszíkerek kicsit előrébb mennek (1 vagy 2. körben leszedik az ellenfél COVER-ét)
Lövés előbb a gyalogság. Ha megvan Cadia stratagem 1 célpont ellen ami megsebesül minden cadia unit1-el jobban lövi.
Pask alapban 2+ talál 1 újradob, tehát jóformán minden lövés talál.
Zászló miatt Rontott 1 seb újradob.

A legerősebb ellenfél ellen a Worlord Trait miatt újradob a sebzés
Tank Commander lövi a Stratagemmel kijelölt egységet 2+ talál 1 újradobva.

A sereg maradék része pedig csipeget még itt ott.

Általában az ellenfél 2 legerősebb Unit-ja leesik.
Utána mivel Pask -2 lövi Tank commander ( pszí + stratagem) +2 save elég nehezen esnek le.
1 le szokott de akkor a sereg többi része szinte érintetlen.

Tehát így nekem eddig CADIA nagyon jól működött.
Ha kezd Brutális.
Ha nem kezd és kilövik a két commander tankot ,mivel kevés a védelem hááát akkor ....

Erőtér kérdéses
Assassinok kérdésesek
A többi szerintem elég OK.

Igény szerint lehet hozni még Creed-et Esetleg Wywern-t
További védelmet nem nagyon lehet hozni (én nem találtam) és kérdéses hogy pontban megéri-e

Jöhetnek az észrevételek.


ARCHON

Re: Imperial Guard

#26
Hali,
furcsa, hogy nem brigade-ra hajtasz sokat jelent a 12 CP a battallion 5 CP-jéhez képest, de persze ha felelősen beosztja az ember akkor működhet,
én mindig elszórom 12+3-at is.

A Russ-oknál vigyázz mert egy 150-pontos figurához képest tartósak, egy 200-230 pont körüli figurának már nem igazán és ez Pask veszélye, könnyen el lehet vele szállni pontban. Ha nem te kezdesz akkor pedig jó eséllyel kilövik első körben ha tudják. Ne felejtsd hogy csak a saját körödben tudod először pszi-vel védeni, ha nem te kezdesz akkor védtelen. A pszikerekkel együtt Pask a 300 pont alját veri és annyit azért nem tud.

Nem igazán látom, hogy küldetésekre rákészültél volna, mert a conscripteken túl nincs sok mobil egység ami foglalhatna.
Ez Cadian-nál különösen fontos, mert buktad a bónuszokat ha mozogtál.

A consripteknél nincs sok értelme commissarnak, ha lövik őket úgyis rá kell szánnod a 2CP-t a morál immunitásra, mert nem 1-2 figurát fognak levenni hanem 8-10-et és ott már az újradobás és 8-as LD sem segít sokat. Persze amennyibe most került egy comissar nem nagy befektetés.

Úgy általában ki tud tolni veled terep és a felállás erre vigyázz, mert nincs indirekt tűzerőd, Pask középtávon hatékony és nem vagy gyors. Pl. egy elada újra-deploy stragem alaposan ki tud tolni veled.

A vindicare assasinok érdekes gondolat, másik IG/AM ellen nagyon hatékony lehet, de nekem sohasem szerepeltek túl jól. Az eversorok viszont mindig hozták a formát és még olcsóbbak is, ráadásul a te esetedben a mobilitásban is segítenének.

Szerintem azt gondold végig, hogy mit kezdesz azzal az ellenséges egységgel ami a pálya másik végén coverben/épület mögött ül egy objektíván, és hogy mivel fogod foglalni ugyanezt a saját egységeiddel, mert ezen bizony meccsed múlhat a legtöbb küldetésben.

Re: Imperial Guard

#27
3 Vindicare 270 pont, nem 210. Három Eversor sokkal jobb, 2 Eversor + Cullexus sokkal hasznosabb lehet versenyen.
Kevés a trooppod megvédeni a tankokat, egy mobil sereg már az első körében hazavághat. És most nem a deep strikokra gondolok, hanem a 20+ incset mozgó dolgokra, akik az arcodból rohamoznak, és jó eséllyel azonnal megkötik a tankjaidat is.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from a big gun.

Re: Imperial Guard

#28
Fattyú írta:
2018. aug. 10. 21:39
3 Vindicare 270 pont, nem 210. Három Eversor sokkal jobb, 2 Eversor + Cullexus sokkal hasznosabb lehet versenyen.
Kevés a trooppod megvédeni a tankokat, egy mobil sereg már az első körében hazavághat. És most nem a deep strikokra gondolok, hanem a 20+ incset mozgó dolgokra, akik az arcodból rohamoznak, és jó eséllyel azonnal megkötik a tankjaidat is.
Ez kb igy van. Volt egy jatekom IG ellen DE red grief obsession detachmenttel. Elso korben a fel IG sereg be volt kotve. Utana meg csak tanrol tankra kellett mozogni.

Re: Imperial Guard

#29
Üdv!
Teljesen kezdőként felmerült bennem a kérdés és megvallom nem találtam rá sem cáfolatot sem bizonyságot (vagy nem kerestem eléggé).
Mi a helyzet a vegyes hadsereggel?
Teszem azt mondjuk a tankok Cadia festést kapnak, a nehéz fegyveres gyalogpárosok Mordian, akad közte CCatachan stb.
Akkor lehet külön az egységnek külön-külön másféle stratagemet használni (még akkor is ha azonos detachment-ben vannak)?
Vagy a regiment "típus" egy egész seregre/detachmentre(különítmény jó szó rá?) érvényes?
Vagy egyszerűen festéstől függetlenül ki vannak nevezve adott regimentnek és kész?
Előre is köszi a válaszokat! :)
"...Within that weak sack of meat and bone, uncared for by his god and wept for by none, beats a heart. A human heart, that carries with it the strength and courage of all mankind..."

Re: Imperial Guard

#30
A festés nem számít egyáltalán. Amikor építed a detachmentet, akkor kell eldöntened, hogy milyen szabályokat követ. Ehhez viszont "tisztának" kell lennie. Tehát tehetsz egy detach-ba cadiait, mordiant, catachant, épp csak bukják a spec szabályaikat. Ellenben ha a seregben van egy cadia detach, egy mordian detach és egy catachan detach, mindengyik megkapja a speceit.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from a big gun.