Re: Imperial Guard

#61
Tudtommal az 1-es dobás mindig automatikus bukást jelent, hacsak nincs mivel újra dobatnod...
A plazma pisztoly plusz lövésnél meg szerintem a tempestus doktrinàràról van szó miszerint féltávon belül a 6-os hit dobás plusz egy dobást eredményez.
Én egyébként a plasmàs scionokat 12 inchre raknàm "teleportal" biztonságosabb távolságra, valkyrie-el inkább küldenék 4 meltàs command squadot egy tempestus prime kíséretében, szinte bármilyen nagy dolgot kilőnek 6 inchre, főleg tempestus paranccsal ami a fail woundot ujradobatja, a plusz egy hittel a hit dobás meg simán megvan

Re: Imperial Guard

#62
Jedrek írta:
2019. jan. 24. 14:00
Én is kibróbáltam a formációt és tetszik, sőt KMCs-re is ilyen sereget viszek februárban.
Én tapasztalataim: valkyrie elég strapabíró; 5-ös markerlight-os TAU össztűz (2db broadside) után még 3wounddal elvánszorgott a ledobási zónához és kirakta a scionokat, akik egy kör alatt leszedtek két piranhát és a broadside-ok is csak az ott lévő drónok önfeláldozásának köszönhettėk a megmaradt pár woundjukat (persze a két valkyrie is hozzátette a részét. Apropó valkyrie; a multiple rocket poddal meg voltam elégedve még a nagyvasak ellen is, de a multilaser nekem még gyalogság ellen sem tetszett.
Második körben elvesztettem egy valkyriet, egy fél osztagnyi sciont és a másik valkyrie is szépen sebződött (valami jetpackos bood angels csapat rohamától), de mi meg leszedtük (a mil.temp. csapatrészem) a maradék tau nagyvasakat meg némi gyalogságot... Persze sok múlott a csapattárs seregén is (ad.mech.), de nagyrészt egyik az egyik - másik a másik ellen ment a harc.
Következtetések:
A valkyrie jó, a nagy sebességű biztonságos kirakás stratagem miatt meg még jobb (ja és ez a stratagem a valkyriere vonatkozik nem a rakományára, tehát akár bulgrynokat is bele lehet az ellen arcába dobni).
A grav.chute commando warlord trait zseniális, nekem ezzel került helyére a tiszta militarum tempestus detachment.
Kell a csapatba tech-pap, hátha menthetőek lennének a gépek.
Astropata is volt a csapatban, bár jelen esetben nem kellett a fedezékmentőt negáló képessége, de a jövőben is viszem.
Nem volt, viszont kettő (netán három) repcsi mellett már jól jönne egy flottatiszt.
Ennek a seregemnek volt egy cadiai detachmentje wyvernekkel tüzértiszttel és mesterlövész command squaddal; de a tüzéség helyett inkább még egy repcsi lenne jó (sok dakkával), a mesterlövészek helyett meg inkább mordiai doktrinás command squadot viszek plasmákkal (ha kell az is character-vadász).
Ja és lelőtt valkyriebe már nem lehet visszaszálni...

Kérdésem: a graw.chute commando +1to hitje megvéd-e a túltöltött plazma besülésétől?
Mit akar jelenteni a plasmapisztolynál a 6’-en belüli plusz lövés?
Tegyél a két Valkyrie mellé egy Vulture-t punisherekkel.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from a big gun.

Re: Imperial Guard

#63
Rosszul fogalmaztam, +1 to hit-et ad a warlord trait és nem +1BS-t. A különbség, hogy a fix +1 miatt nem sül be semmi (mivel dobás értéke minimum 2), csak egyszerűen nem talál. Ráadásul a +1 to hit miatt az egyébként 6+-on működő féltávon belül +1 lövés doctrina már 5-ös dobásnál is aktiválódik. Ezek nem működnének ha csak +1BS lenne. Így viszont egy 4 plazmás command squad 8 lövésből átlag kb. 9-szer talál :-) (egy plazmára 2,2 hit jut) ami elég durva.
Azért emeltem ki a plazma pisztolyt, mert 6"-en belül szerintem túl jó vásár egy 2+-on találó és 5+-on +1-et lövő pisztoly 5 pontért kihagyni.
Az egész a jármű és szörny elleni to would újradobással meglepően jó a nagy dögökkel szemben.

Arra jutottam, hogy jármű/szörny ellen átlagosan csak az eggyel jobb páncélátütés a különbség azonos mennyiségű melta és az overcharge-olt plazma közt és mivel egy 5-6-os invulja úgyis van a célpontnak, így az sokat nem számít viszont a plazma t3-ellen sokkal hatékonyabb.

Én hoztam astropatát, de elefejtettem használi a cover-es képességét (pszi-t pedig nem dobott meg semmit) de elméletben működne.
Hoztam officer of the fleet-et is, de a képessége nem működött az egyes újradobásoknak marginális jelentősége volt.

Ps.: Hoztam 3 cadiai plazmás armored sentinelt is.. 2 halt meg ... mindkettő újradobott 1-es overcharge-al...

Ps2.: Hasonló hatás elérhető ha saját regimentre a tempestus doctrinát haszáljuk (bukva a speciális parancsot) és hozunk pár FW searchlight-ot ami egy infatnry egységnek ad +1 to hit-et ha rálát a célpontra, bár ez nyilván csak osztagonkét működik és nem "buborék"-ban mint a formációnál. CP-be nem kerül, 6+-on járműveknél is működik és nem kell egy külön tempestus detachment-et hozni így könnyebben kijön a brigade.

Re: Imperial Guard

#64
Üdv!
Ismét a kezdő kérdez.
Ha regimenthez beteszek Tempestus osztago(ka)t (esetleg mellé HQ Tempestus Prime), akkor az bontja a Battle-Forged jelleget?
Illetve a Tempestus stratagem rájuk használható, attól még, hogy "vegyes" regimentben vannak?
Másik.
A Laurels of Command és a Superial Tactical Training tényleg "végtelenszer" használható (nyilván amíg sikerül jól gurítani, illetve van mit/kit parancsolni) ?
Grand Strategist és Kurov's Aquilla: a felhasznált CP-nként lehet gurítani, ezt jól értem? Tehát egy 3CP-s stratagem esetén esély van mindhárom cp-t vissza-/megszerezni?
Előre is köszi a válaszokat! :)
"...Within that weak sack of meat and bone, uncared for by his god and wept for by none, beats a heart. A human heart, that carries with it the strength and courage of all mankind..."

Re: Imperial Guard

#65
Laurels of Command és a Superial Tactical Training

Ha ez a CP visszanyerő cucc, ezt már korlátozták egy dobás per fázisra. Tehát egyszer próbálhatod a mozgási, pszí, lövés, etc fázisokban. Saját körödben, ellenfélében is.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from a big gun.

Re: Imperial Guard

#66
A militarum tempestus nem hogy a “battle forged” kitételt nem veszi el, hanem a “regimental doctrine”-hoz való hozzáférést sem veszi el az egyébként “tiszta” detachmenttől. A tiszta detachment meg ha jól tudom csak a regimental doctrine-hoz követelmény (persze a flotta, komiszár, stb. sem számít kizárónak), a warlord traiteknél, stratagemeknél, relikviáknál, parancsoknál nem tudok ilyen kitételt. “Storm trooper” regimental doctrine viszont csak tiszta militarum tempestus detachmentnek adható...
The only good bug - is a dead bug!

Re: Imperial Guard

#67
Fattyú írta:
2019. márc. 5. 0:11
Laurels of Command és a Superial Tactical Training

Ha ez a CP visszanyerő cucc, ezt már korlátozták egy dobás per fázisra. Tehát egyszer próbálhatod a mozgási, pszí, lövés, etc fázisokban. Saját körödben, ellenfélében is.
Én úgy tudom nem a dobás számát korlátozták, hanem a visszanyerhető CP-t maximálták 1-re (néhány extrém esetet kivéve).

Re: Imperial Guard

#68
Jedrek írta:
2019. márc. 5. 6:48
A militarum tempestus nem hogy a “battle forged” kitételt nem veszi el, hanem a “regimental doctrine”-hoz való hozzáférést sem veszi el az egyébként “tiszta” detachmenttől. A tiszta detachment meg ha jól tudom csak a regimental doctrine-hoz követelmény (persze a flotta, komiszár, stb. sem számít kizárónak), a warlord traiteknél, stratagemeknél, relikviáknál, parancsoknál nem tudok ilyen kitételt. “Storm trooper” regimental doctrine viszont csak tiszta militarum tempestus detachmentnek adható...
Wolfspirit írta:
2019. márc. 5. 7:48
Fattyú írta:
2019. márc. 5. 0:11
Laurels of Command és a Superial Tactical Training

Ha ez a CP visszanyerő cucc, ezt már korlátozták egy dobás per fázisra. Tehát egyszer próbálhatod a mozgási, pszí, lövés, etc fázisokban. Saját körödben, ellenfélében is.
Én úgy tudom nem a dobás számát korlátozták, hanem a visszanyerhető CP-t maximálták 1-re (néhány extrém esetet kivéve).


Köszönöm a válaszokat. Valami ilyesmire gondoltam, bár az, hogy csak egy CP-t lehet stratagem-enként visszanyerni, kicsit fáj.
Mindegy, azt jó tudni, hogy a Tempestus nem jelent akadályt. :)

Viszont az 'order-spam' kérdésem továbbra is él:
Laurels of Command (relic) , Superial Tactical Training (warlord trait) elméletileg bármennyiszer alkalmazható egy körön belül?
Feltéve ha sikerül jót dobni és marad elég egység/parancs az adott körben.
"...Within that weak sack of meat and bone, uncared for by his god and wept for by none, beats a heart. A human heart, that carries with it the strength and courage of all mankind..."

Re: Imperial Guard

#70
Novi Nowotny írta:
2019. márc. 5. 20:46
Köszönöm a válaszokat. Valami ilyesmire gondoltam, bár az, hogy csak egy CP-t lehet stratagem-enként visszanyerni, kicsit fáj.
Körönként egyet, nem stratagemenként. A kérdésedre pedig az errata válaszol:

Q: How do The Laurels of Command and Superior Tactical
Training interact? For example, my Warlord is a Cadian
Company Commander and I give him The Laurels of
Command and the Superior Tactical Training Warlord Trait.
How many orders is he potentially allowed to issue each turn,
and how many units can those orders affect?
A: If he issues an order to a Cadian Infantry unit
within 6" (unit A) using his Voice of Command ability,
first roll a dice for Superior Tactical Training; on a 4+,
you can pick another Cadian Infantry unit (unit B)
within 6" for that order to affect. Then roll a dice for
The Laurels of Command; on a 4+ he can issue a second
order to the first unit (unit A). You can then roll again for
Superior Tactical Training; on a 4+, you can pick another
Cadian Infantry unit within 6" for the second order to
affect (this does not have to be unit B, but can be).
Note that when you use Superior Tactical Training,
an order is not issued – rather, an already issued order
affects an additional unit. So you cannot use The
Laurels of Command to generate further orders as
a result of using Superior Tactical Training, but you
can use Superior Tactical Training to make secondary
orders caused by The Laurels of Command affect an
additional unit.